Blog

SZEMMEL TARTJUK A KONKURENCIÁT!

Folyamatos a versengés a vendéglátósok között. Én is, mint mindenki más, figyelemmel kísérem a szegedi éttermeket, kajáldákat, kipróbálom a terméküket, és levonom a tanulságot. Igyekszem ott javítani, ahol más ront, hogy lehetőleg ne kövessek el túl sok hibát. Mikor öt éve megnyitottam a Pipitért, sokan lenéztek, és azt hitték, kérészéletű lesz a vállalkozásom - szerencsére erre az évek alatt rácáfoltam.


Azzal semmi gond, ha zavarom a konkurenciát, és természetes, hogy szemmel tartjuk a másikat. Viszont volt néhány eset, amikor már nemcsak nyomon követtek, de le akarták másolni a termékemet. Egy szegedi street food kajálda tulaja például bejárt a Pipibe, és kérdezgette a kollégákat, hogy mennyi fizetést kapnak, hogy kommunikálunk a vendégekkel, milyen arc a főnök. Balszerencséjére én is bent voltam, ezért rövidre zártam a kérdezősködést, miután már személyeskedő, és tiszteletlen dolgokat akart megtudni az üzletstratégiámról, és az anyagi dolgaimról.

Egy másik hasonlóan rendes koma nyitott egy szendvicsezőt, ahol gyakorlatilag az én kajámat másolta le. Elmentem hozzá, megkóstoltam a terméket - teljesen rendben volt - de mivel normális volt a tulaj, én sem húztam fel magam rajta. Nem lehet kivédeni, hogy koppintsák az ötletedet, másrészt ez egy jele annak, hogy valamit jól csinálsz. Ugyanerre utal, ha valaki megpróbál lejáratni. Szegedi vetélytársak a Pipi előtt, a vendégeim hallatára szidták a kajámat, és a büfémet. Nincs bajom azzal, ha valaki szeretné elcsábítani tőlem a vendégeimet, de ne ilyen gerinctelen módon tegye.

Én az egész életemet ennek szentelem, és hiába utánoznak, a jó termék nem elég. Nálunk nem annyin áll vagy bukik a siker, hogy jó szendvicset készítünk: odafigyelünk a vendégekre, emberközpontúak vagyunk, és minden üzletünk családias hangulatú. Egyáltalán nem zavar, hogy rivalizálnak velem, sőt: ez adja a motivációmat, hogy törekedjek a legjobbra. Bármikor nyithat egy új hely, és bevallom, előfordul, hogy tartok a konkurenciától. De eltelt annyi év, bizonyítottunk annyit a vendégeinkek, hogy a Pipi franchise egy márka. Vehetsz adidast meg egy ahhoz hasonló cipőt, de nem lesz ugyanaz a kettő. Nekünk az első évben ki kellett vívnunk azt, hogy megismerjenek a vendégek, megszeressék az ételeinket, és pótolhatatlanok legyünk.

Igyekszem jóban lenni a többi étteremtulajdonossal, mert a versengés nem zárja ki, hogy normális viszonyt ápoljunk, sőt, van akivel még tervezünk is közös projektet. Szerencsére a vendéglátás hatalmas piac, sokfajta termékre van szükség, ezért kevés olyan hely van, akivel pont ugyanazt a közönséget, ugyanazzal a kajával céloznánk meg: egyikünk almát árul, másikunk körtét.

A minőséggel és a korrektséggel biztosítom a versenyképességemet. Alapvetően mindenki konkurencia, aki ételt árul, de nincs olyan étterem, vagy gyorskajálda, akitől kifejezetten tartanék. A saját termékre kell koncentrálni, nem pedig a rivalizálásra. Jobban hajtok, mert jobb akarok lenni a versenytársaimnál. Azért küzdök, hogy ne tudjanak elcsalogatni tőlem vevőket, hogy mi legyünk a legjobb választás. Nem a flancolàs vagy a különcködés a cél. Nem a Michellin-csillagért küzdunk, hanem azért, hogy bármelyik Pipibe is jönnek a vendégeink, elégedetten es boldogan távozzanak... ez sokkal rangosabb elismerés mint a csillagok.


Puszipacsipá kedveskéim!

Szabó Tibor


A Pipitér&Pipipont üzletvezetője, tulajdonosa

Ha szeretnétek még olvasni rólunk, nyomjatok egy tetsziket egy sorral lejjebb!

Megtekintések száma: 477
2019-06-16 17:17:45